Marketing na prodajnom mjestu

Marketing na prodajnom mjestu (POS Marketing) podrazumijeva mjere za poticanje prihoda od prodaje, koje se provode direktno na prodajnom mjestu na kojem je i kupac u doticaju s robom te gdje se donosi odluka o kupnji. Budući da se većina odluka o kupnji donosi na prodajnom mjestu, marketing na prodajnom mjestu zauzima po važnosti visoko mjesto u poticanju prodaje.

Tipičan i širokorasprostranjeni primjer za marketing na prodajnom mjestu je prikazivanje reklamnih videospotova odnosno videospotova o proizvodima. Ekrani se u tu svrhu postavljaju u neposrednu blizinu proizvoda, a na njima se prikazuju video-filmovi koji potiču prodaju, a u kojima se kupcima govori o svojstvima, prednostima i primjerima upotrebe tog proizvoda.

Daljnja važna reklama sredstva su posteri, displej ekrani, stalci ili stropne viseće reklame, koje optički upozoravaju na prednosti i samo postojanje proizvoda. Povrh toga i oblikovanje cijelog prodajnog prostora je važan faktor utjecaja na uspjeh maketinga na prodajnom mjestu. Pored optičkog oblikovanja važno je voditi računa i o načinu isticanja cijena, utjecaj na prostorno kretanje kupca te tzv. sekundarno plasman proizvoda. Ovo posljednje može kod određenih proizvoda (npr. tzv. Me-too-proizvodi) također dovesti do više spontanog kupovanja.
Close menu
Povratak na vrh